Çok Yedikten Sonra Kilo Almamak İçin Ne Yapmalıyız?

DeathAngel

Profesyonel Üye
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
538
Beğeniler
1
Konum
Istanbul
#1
Çok Yedikten Sonra Kilo Almamak İçin Ne Yapmalıyız?

Bazı günlerde insanlar normalden fazla yemek yiyip kendini rahatsız hissedebilir. Bu gibi durumlarda çok yemek yedim ne yapmalıyım sorusu akıllara gelir ve aşırı yemeğin kiloya dönüşmemesi için birkaç önemli noktaya dikkat edilmesi gerekir. Öncelikle kişi kendini suçlamaktan ve pişmanlık duymaktan vazgeçmelidir. Bunun devamı stres olarak geri döneceğinden dolayı dikkatli olmakta yarar vardır. Çok yedikten sonra kilo almamak için bu gibi durumların sık yapılmamasına özen gösterilmelidir. Burada önemli olan nokta yemekte aşırıya kaçmanın nadir olarak gerçekleşmesidir. Herhangi bir sağlık problemi yoksa sadece bir öğün fazla yemek vücut için büyük bir zarar teşkil etmez. kilo verme sürecinde bu tür küçük kaçamaklar sadece hedeflenen kiloya ulaşma süresini birkaç gün kısaltır.

Aşırı Yemekten Sonra Kilo Almamak İçin Neler Yapılmalıdır?

Fazla yemekle dolu abartılı bir öğünün ardından kilo almamak için ertesi gün hemen tedbir alınmalıdır. Bu aşamada bir koruma programı uygulanmalı ve buna göre protein ile karbonhidrat dengesi iyi ayarlanmalıdır. Tüketilen besinlerin yağa çevrilmesi konusunda vücuttaki protein ve karbonhidrat dengesi önem taşır. Buna göre abartılı bir öğünün sonrasında protein ve içilen su miktarı artırılıp alınan karbonhidrat miktarı azaltılırsa bu durumda yenilen yemeğin yağa dönüşmesine engel olunabilir. Dolayısıyla hangi besinlerin protein ya da karbonhidrat yönünden zengin olduğunu, kaç kalori barındırdığını bilmek bu tarz hesaplamalar yaparken avantaj sağlayacaktır.

Fazla Yedikten Sonra Kilo Kontrolü İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Uzmanlar tarafından verilen bilgilere göre bir öğünde ya da gün içerisinde 3500 kaloriden fazla yemek yemek o kişinin 500 gram kilo almasına sebep olur. Dolayısıyla bir öğünde yenilen yemek için hemen kilo alma olasılığı düşük olup burada kalori hesabı yapmak fayda sağlar. Bu konuda rahatlamak adına egzersiz programı biraz daha yoğun hale getirilebilir. Örneğin gün içerisinde yarım saat yürüyerek ve günlük alınan kalori miktarında azalma yapılarak kilo verme süreci aktif şekilde devam ettirilebilir. Bu tarz kaçamaklar için en uygun vakit ikindi öğünü olup bu süre zarfında yenilen besinler daha kolay şekilde eritilebilir.

Yemeği Çok Kaçırdıktan Sonra Kilo Almamak İçin Öneriler

Su içmek günün her saatinde vücut için fayda sağlayacaktır. Özellikle aşırı yemek yedikten sonra mide çok dolu olacağından dolayı su içmeye ihtiyaç duyar. Bu anlarda su içmek metabolizmayı rahatlatır ve şişkinliği azaltmaya yardımcı olur. Aynı zamanda yemekle birlikte vücuda alınan fazla tuz, su içildiğinde ödem haline dönüşmeyerek vücuttan atılabilir.Bu arada Su içerek Zayıflama yazısını da okumanızı tavsiye ederim.


Hareketli bir gün geçirmek özelikle yemeğin fazla kaçırıldığı günler için son derece önemlidir. Böyle durumlarda yarım saat kardiyo egzersizi yapmak sindirim sistemine yardımcı olurken duyulan pişmanlık hissini de azaltır. Bu hissin artmaması ve daha çok stres olmamak adına bu süreçte kesinlikle tartıdan uzak durulmalıdır.

Çok yemek yedikten sonra öğünler daha sağlıklı hale getirilmelidir. Bu durum detoks programı ile benzerlik gösterebilir. Buna yönelik olarak rafine tuz, işlenmiş gıda ve un tüketiminden uzak durulmalı; onun yerine lif ve protein yönünden zengin, içinde sağlıklı yağlar bulunan besinler tüketilmelidir. Bunun yanı sıra kahvaltıya önem verilmeli, kişi kendini açlıkla cezalandırmamalı ve kaliteli uyumaya özen gösterilmelidir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Misafirler: 0)

Üst