Domain otoritesini yükseltmek için 9 yöntem

Selim96

Silver Üye
Onaylı Üye
Katılım
20 Ocak 2019
Mesajlar
92
Beğeniler
40
Konum
Erbil
#1
Bir web sitesinin arama motoru sıralamasını belirlemek için Google’ın kullandığı yüzlerce faktör vardır. Yıllar boyunca büyük önem taşıyan bir husus, bir web sitesinin alan adı otoritesidir. Domain otoritesi olarak bildiğimiz bu özelliğin İngilizcesi domain authority olarak ifade ediliyor.

DA nedir?
Domain Authority (Domain otoritesi)

PA nedir?
Page Authority (Sayfa otoritesi)

Domain otoritesi, Moz tarafından geliştirilen bir ölçümdür. Domain otoriteniz ne kadar yüksekse, o kadar yüksek bir arama motoru sıralaması kazanma ve daha fazla ve daha iyi web trafiği alma olasılığınız yüksektir. Domain otoriteniz, SEO çabalarınızı ölçmek ve web sitenizin gücünü rakiplerinizin web siteleriyle karşılaştırmak için iyi bir yoldur.

Domain otoritesi - Sayfa otoritesi
Domain otoritesinin nasıl etkilendiğinin ve sitenizin Domain otoritesinin yükseltilmesi ve iyileştirilmesi konusunda nasıl devam edebileceğinizin detayına girmeden önce, onu sayfa otoritesinden ayırt etmek önemlidir . Sayfa otoritesi benzer bir metriktir, ancak tüm bir alanın veya alt alan adının gücünü ölçmek yerine, tek bir web sayfasının sıralama gücünü ölçer . Örneğin iyinet.com'un değil de şu anda okuduğunuz bu sayfanın otoritesini.

Moz, Alan Adı Otoritesini Nasıl Hesaplar?
Domain otoritesi, Moz tarafından tasarlanan bir algoritma kullanılarak 1 ile 100 arasında (1 en kötü, 100 en iyisi) puanlanır. Logaritmik ölçeği, domain otoritenizin 20 veya 30 olması durumunda puanınızı iyileştirmenin 70 veya 80'de olduğundan daha kolay olduğu anlamına gelir. 40 ile 50 arasında olan Domain otoritesi, 50 ile 60 arasında ortalama kabul edilir. iyi ve 60'ın üzerinde mükemmel olarak kabul edilir .

Domain otoritesi seviyeleri şöyle değerlendirilebilir
40-50 silver
50-60 gold
60+ platin

Peki Moz, Domain otorite puanınızı tam olarak nasıl belirler? 40'ın üzerinde farklı faktör kullanır, ancak aşağıdakiler en önemlilerinden bazıları şunlardır:
  • Ana domain otoritelerini bağlama - Bu, web sitenizin kazandığı benzersiz backlinklerin sayısıdır . Dolayısıyla iki farklı web sitesinden 20 dış bağlantı elde etmişse, o zaman sadece iki bağlantı kök alanınız olur. Farklı web sitelerinden birkaç bağlantıkazanmak , sıralamayı aynı web sitesinden birçok bağlantı kazanmaktan daha fazlaartıracaktır .
  • MozRank - MozRank, web sitenizin dış bağlantılarının gücünü puanlamak için kullanılan bir ölçüdür . Yalnızca sitenize geri yönlendiren bağlantıların sayısını değil, aynı zamanda bu bağlantıların kalitesini de dikkate alır. Kalite, niceliği azaltma eğilimindedir; bu, iyi bir dış bağlantının iki düşük kaliteli bağlantıya sahip olmaktan daha iyi olduğu anlamına gelir. MozRank 0-10 ölçeğini kullanır (10 en yüksek). Bir web sitesi için ortalama MozRank derecesi 3.
  • MozTrust - MozRank gibi, MozTrust da harici bağlantılarınızın kalitesini belirlemeye yardımcı olmak için kullanılan bir ölçümdür . Ancak, web sitenizin güvenilir web sitelerine ne kadar bağlı olduğunu ölçmesi biraz daha belirgindir. Güvenilir web siteleri .edu veya .gov siteleridir. Bir .edu veya .gov sitesi daha sonra size bağlanan bir siteye bağlansa bile, 0-10 derecesine dayanan MozTrustrating'inizi artırmaya yardımcı olan bir güven işareti olarak kabul edilir.
  • Kaliteli İçerik - İçerik, bir web sitesinin arama motoru sıralamasının dayandığı temel faktörlerden biridir, bu nedenle web sitenizin içeriğinin kalitesinin, Domain otoritesini belirlemede bir faktör olduğu şaşırtıcı olmamalıdır. Domain otoritesi arama motorunuzun sıralamasını yükseltmenize yardımcı olabilir, ancak bununla da yakından ilişkilidir.
  • Sosyal Sinyaller - Google, kaliteli içeriği belirlemede ana faktörlerden biri olarak sosyal sinyalleri kullanır. Örneğin, yüzlerce kez paylaşılan, beğenilen ve yorumlanan bir içerik parçasının bazı kalitede olması gerektiğini varsaymak güvenlidir. Moz, Domain otoritesini belirlemede aynı sosyal sinyalleri kullanır.
  • Arama Motoru Dostu - Bu SEO'nun yanı sıra sitenin yapısı ve web sitenizin kullanım kolaylığı anlamına gelir . Site yapısı, bu zayıf site yapısındaki kullanılabilirliği doğrudan etkileyebilir ve sitenizi gezinmeyi zorlaştırır . Ayrıca, arama motorlarının sitenizi düzgün bir şekilde taramasını ve dizine eklemesini zorlaştırır; bu da sıralamalarınıza zarar verebilir. Bu, Domain otoritenizin yükselmesi için de önemlidir.
Moz, Sayfa Makamını Nasıl Hesaplar?
Domain otoritesi, tüm web sitenizin performansının nasıl daha iyi anlaşılmasını sağlasa da, sayfa otoritesinin bu kadar yararlı olmadığı anlamına gelmez. Aslında, sitenizin web sayfalarının sayfa otoritesinin genel alan otoriteniz ve arama motoru sıralamanız üzerinde doğrudan bir etkisi vardır. .

Moz, sayfa otoritesini puanlamak için domain otoritesiyle benzer bir ölçek kullanır, yani 100 noktalı, logaritmik ölçek . Bir sayfaya bir şey yapmamış olsanız bile, Moz'un algoritmalarını sürekli olarak güncellemesinden dolayı puanının değişebileceğini unutmayın .

Sayfa otoritesini belirlemek için Moz'un kullandığı sıralama faktörlerinden bazıları şunlardır :
  • Bir sayfanın aldığı Google + 1’lerin sayısı , Facebook Beğenileri , Twitter Retweetleri veya LinkedIn Paylaşımları gibi sosyal paylaşımlar.
  • Sayfaya bağlantı kök alanların sayısı .
  • Kısmi metin ile link verilen domainlerin sayısı .
  • Sayfaya backlink veren alanların sayısı .
  • Sayfaya bağlantı veren kaliteli (Otoriter) web sitelerinin sayısı .
  • Bir sayfadaki dış bağlantıların sayısı .

domain-otoritesi-yükseltme.jpg

Domain otoritenizi arttırmanın 9 yolu
Artık Domain otoritesinin yüksek olmasının neden önemli olduğunu ve bir web sitesinin Domain otoritesini belirlemek için Moz tarafından kullanılan sıralama faktörlerini anladığınıza göre, domain otoritesi ve sayfa otoritesi puanınızı gerçekten artırmak için bunu nasıl kullanabileceğinizi merak ediyor olabilirsiniz .

İzlemeniz gereken 9 adım aşağıdadır sitenizin yaratılış başından beri,:

1. Adım: İyi Bir Domain (alan adı) Seçin
Yeni başlıyorsanız , web sitenizle alakalı bir alan adı seçin . Sitemize bakınız, örnek olarak SEOPressor . alan adınızda 'SEO' anahtar kelimesinin neden olduğunu açıklayan WordPress SEO eklentisine odaklanıyoruz:

Alan adınızı unuttukları için ziyaretçilerin sitenize geri dönmekte hiçbir sorun yaşamayacakları için hatırlanması kolay bir şey olmalıdır . Domain yaşı yapmak zorunda kalmamak için eski bir domain satın almak bile isteyebilirsiniz .

Zaten bir domaininiz varsa, en az üç ila beş yıl boyunca yenileyerek, yakın zamanda sona ermeyeceğinden emin olun .

2. Adım: Sayfa İçi İçeriğinizi Optimize Edin
SEO, hem Google arama motoru sıralaması hem de Domain otoritesini yükseltmek için önemlidir; bu nedenle , başlık etiketleriniz , resim alt etiketleriniz ve içeriğin kendisi dahil, tüm sayfa kodunu optimize ettiğinizden emin olun .

k olarak, ana anahtar kelimelerinizin varyasyonlarını ekleyin , tüm kalıcı bağlantılarınızı kısa ve alakalı tutun ve yeni yayınlar için bir kenar çubuğu bölümü oluşturun.

3. Adım: Bağlanabilir İçerik Oluşturma
Yüksek kaliteli bağlantılar kazanmak için, hem MozRank hem de MozTrust'un önemli faktörler olarak kullandığı birden çok alandan formlar oluşturmak için, düzenli olarak yayınlanan yüksek kaliteli içerik oluşturmanız gerekir .

İçeriğiniz ne kadar iyi olursa, başka bir yetkili sitenin bu siteye bağlantı verme olasılığı o kadar yüksek olur. Bu , içeriğinizin markanızla ve hedef kitlenizle , bilgilendirici , yaratıcı ve iyi yazılmışla alakalı olması gerektiği anlamına gelir. .

Adım 4: Dahili Bağlama Yapınızı Geliştirin
Birçok web sitesi, harici linkler kazanma konusunda çok endişe duyuyor, çünkü dahili linklerin önemini göz ardı ediyorlar. Dahili bağlantılar, ziyaretçileri bulmaya çalıştıkları şeye yönlendirmeye yardımcı olur ve böylece kullanıcı deneyimlerini geliştirir . Bunun anlamı, blog yazılarının arka kataloğunu derinden toparlarsa, iç bağlantılarınızdan biriyle ana sayfanıza kolayca ulaşabilecekleri anlamına gelir.

In SEOPressor , genellikle iç bağlama yapmak okuyucularımıza diğer ilgili blog yayınları düşündüren onlar o belirli konu hakkında daha fazla okumak istiyorum ihtimale karşı.

Dahili bağlantılar, ziyaretçilerin sıkıntıdan uzak durmalarını önlemeye yardımcı olur ve aynı zamanda web sitenize aynı anda bağlı kalmalarını sağlar. Ek olarak, dahili bağlantılar arama motorlarının sitenizi dizine eklemesini kolaylaştırır .

Dahili bağlantı hakkında konuştuğumuzdan, SEOPressor yakın zamanda, LinkVector.io ekibi ile, sizin gibi web yöneticilerinin SEO için sağlam bir iç bağlantı temeli oluşturmasınayardımcı olmak için işbirliği yaptı . Bu iki güç santralinin ortaklığı, sayfalarınızı sitenizle alakalı bir yerden ilişkilendirmenizi kolaylaştırdı.

İşte LinkVector ile ilgili kısa bir giriş :

Bir alan adının tüm iç ve dış bağlantılarını keşfetmek için tasarlanmış bir iç bağlantı aracıdır. Sitenizde bulunan her bağlantının alaka düzeyine göre dahili bağlantı fırsatlarını bulmanıza yardımcı olabileceğinden bu aracı kullanmaktan yararlanabilirsiniz.

Bunun dışında, LinkVector tüm bağlantıları analiz edecek, onları kolayca anlaşılabilecek bir bağlantı haritası görselleştiricisi içinde sunacaktır. Web sitenizdeki On-Page SEO’yugüçlendirmenize ve sitenizin sırasını arttırmanıza yardımcı olacağına söz veriyorlar. ve hak ettiğiniz önemli trafik elde etmek ederler.

Manuel olarak iç bağlantı kurma zorunluluğunu atlayın ve LinkVector'ın size daha iyi bir sıralama pozisyonu vermesine izin verin !

Adım 5: Kötü ve Toksik Bağlantıları Kaldırma
Arada bir, bağlantı profilinizden geçmeli ve kötü veya toksik olan backlinkleri aramalısınız. Bu , yardım etmek yerine alan adınızın zarar görmesine neden olabilecek kötü kaynaklardan gelen bağlantıları kaldırmanıza olanak tanır .

Ayrıca, web sitenizde yayınlanan ve kötü sitelere yol açan veya bunların da olumsuz bir etkisi olacağından kopan bağlantıları kaldırmalısınız.

Web sitenizdeki her bir bağlantıya göz atmak zahmete girebilir. İşleri kolaylaştırmak için, tüm bağlantılarınızı tek bir yerde yönetmenize yardımcı olabilecek SEOPressor'un Bağlantı Yöneticisi'ni kullanabilirsiniz . Artık bağlantıları tek tek kontrol etmeniz gerekmez. Bunun yerine, bağlantınızın durumunu kontrol edebilirsiniz - Bağlantı Yöneticisi'nde Kırık veya Canlı olup olmadığını .

Adım 6: Web Sitenizin Mobil Dostu Olduğundan Emin Olun
Çok sayıda çevrimiçi kullanıcı web'e mobil cihazlar üzerinden erişir. Web siteniz henüz mobil kullanım için optimize edilmemişse, o zaman geride kalırsınız.

Yalnızca mobil arama motoru sıralamanıza zarar vermekle kalmaz, aynı zamanda akıllı telefonunuzda veya tabletinizde düzgün görüntülenmediğini fark ettikten sonra sitenizi terk edecek olan birçok ziyaretçiyi kaybedersiniz .

Web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını kontrol etmek için Google Mobil Geliştiriciler sayfasından bu Mobil Dostu Test'i ziyaret edebilirsiniz . Web sayfanızı analiz eder ve sitenizin ne kadar mobil dostu olduğunu size bildirir.

Adım 7: Kendi alanınızda Bir Otorite Olun
Bu, yalnızca harika içerik oluşturarak ve takipçilerinize ilgi göstererek yapılabilir. ve müşterilerinizle sosyal medyada anlamlı bir şekilde ilişki kurmakla.

Bir otorite olarak ününüzü artırarak, yalnızca trafiği artırmaya yardımcı olmakla kalmayacak , aynı zamanda diğer yüksek kaliteli kaynaklardan elde ettiğiniz dış bağlantıların sayısını da artıracak markanızın kimliğini güçlendireceksiniz .

Yetkinizi arttırmanın bir başka yolu da, sektörünüzle alakalı diğer web sitelerinde konuk blogları yapmaktır .

Adım 8: Web Sayfalarınızın Yükleme Hızını Artırın
Zayıf yükleme hızının hemen çıkma oranınız üzerinde kötü bir etkisi olabilir . Çoğu kullanıcı, yüklenmesi çok uzun süren ve sabrı tükenirse web sitenizi tamamen terk edecek bir sayfa için çok fazla sabırlı değildir. Hemen çıkar ve alternatif sayfaları aramaya başlar.

Ayrıca, web sitenizin yükleme hızını Google Geliştiriciler tarafından PageSpeed aracıyla da kontrol edebilirsiniz . Yalnızca sitenizin hızını analiz etmekle kalmaz, sitenizi daha hızlı hale getirmenin ve kullanıcı deneyimini geliştirmenin bazı yollarını belirler.

Adım 9: İçeriğinizi Sosyal Medyada Tanıtın
Sosyal sinyaller büyük bir sıralama faktörü olduğundan, bu sinyalleri almak için içeriğinizi sosyal medyada tanıtmanız gerekir. Aksi halde, içeriğiniz yalnızca sitenize tek başına oturacak.

Çeşitli sosyal medya sayfalarınızdaki içeriğinize bağlantılar gönderin ve takipçilerin beğenmelerini, paylaşmalarını veya yorum yapmalarını teşvik ettiğinizden emin olun. Sosyal paylaşım düğmelerini doğrudan web sayfalarınıza da eklemelisiniz .

domain otoritesi çeşitli nedenlerle önemlidir. Bu web sitenizin genel performansını değerlendirmek için izin verir . Ayrıca, puanınızı nerede durduğunuzu görmek için rakip web siteleriyle karşılaştırmanıza olanak tanır.

Diğer sitelerin domain otoritesini tanımlayabilmenizle, içeriğinizle bağlantı kurmaya değer diğer siteleri ve ayrıca bir ilişki kurmaya değer olan endüstri otoriteleri olan siteleri de tanımlayabilirsiniz . Daha güçlü trafik getirilmesine yardımcı olabileceğinden bahsetmiyorum bile .

Domain otoritenizi veya sayfa otoritenizi arttırmaya çalıştığınız başka yollar var mı? Bu konuda tecrübeli olan iyinet üyelerinin konuya ilave yapmalarını bekliyorum
 

ADM_iyi

Onaylı Üye
Katılım
26 Şub 2003
Mesajlar
113
Beğeniler
34
#2
Site sahiplerinin en çok merak ettiği konulardan biri. 2 yıllık sitesini DA 60'a kadar çıkaran bir arkadaşımın tavsiyesi siteye güncel içerik girmek ve etkileşimli sosyal medya hesaplarında bu içeriklerin linkini paylaşmak. Tabi içerik ile sosyal medya hesapları aynı klasmanda olmalı.
 

yasintekin

Onaylı Üye
Katılım
30 Ara 2018
Mesajlar
133
Beğeniler
43
Konum
İstanbul
Eski Rumuz
YsnTKN034
#3
Konu bu güne kadar gördüğüm en detaylı domain otoritesi arttırma konusu olmuş. Teşekkürler.
Site hızı, yaşı, hiti, sitede kalma süresi, site backlinkleri, hatalı sayfa kontrolü, silinen backlinklerin kontrolü, zararlı backinklerin kontrolü olarak özetleyebiliriz.
 

Bu konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Misafirler: 0)

Üst