Markanın Gücü - Yayılma kuralı.

Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
2,295
Beğeniler
70
Konum
İstanbul
Eski Rumuz
ByLacoste
#1
Bir markanın gücü, yayılma kuralıyla ters orantılıdır.

Chevrolet bir zamanlar en çok satan araba markasıydı. Ama zamanla arabayla ilgili herşeye imza atmaya çalışınca isim gücünü yitirdi ve liderliğini bir başka isme bıraktı. Tüm olayı bu cümlelerden anlamak gayet mümkünken olayı biraz daha açarsak, bir marka her türlü olaya el atmaya çalışır elindekini geliştirmek yerine sürekli yeni şeyler (İlk kez yapılan değil daha önce var olan şeyler) denerse başarısız olabilir.

Chevrolet'den başladık onunla devam edelim. Ne yapmaya çalışıyor? Çok model üretip çok satmak istiyor tabiki. Kısa vadede düşünürsek başarılı oluyor. Uzun vadede düşünürsek tüketicinin kafasındaki Chevrolet imajını zedelemekten başka birşey yapmıyor.

Bir soru sorayım. Kısa vadede çok satıp para kazanmak mı istersiniz, yoksa dar bir alanda kalıp tüketici zihninde tanınan ve o alanda akla gelen ilk isim olup ileride çok satmayı mı?

Eğer 1. yazımda belirttiğim gibi elinizdeki alanı koruyup kollamazsanız ve farklı alanlara açılırsanız ileride başarılı olma şansınızı bölmüş ve böylece azaltmış olacaksınız.
Amacınız şöyle birşey olmalı;
Hedef pazarda atıyorum 'elma' ise sattığınız, elma denildiğinde akla sizin gelmeniz gerekir. Bunun için hem elma hem pantolon satmak yerine, en kaliteli elmayı satmak size birşeyler kazandırabilir.
Yazdıklarım bazen yanlış anlaşılabiliyor, birden çok alanda satıp insanların herşeyi bir yerde bulabileceği bir sistem olamaz mı olsa güzel olmaz mı gibisinden. Onlara şunu hatırlatmak istiyorum, hem aksesuar hem giyim hem de yiyecekde bir payınız olursa insanlar bir giyim mağazasında sizin yiyeceklerinizi nasıl bulacaklar? Ve ya farklı bir noktadan bakalım, bir markette sizin hem sabununuz hem diş macununuz olursa yani bir yerde aynı anda bulunabilecek iki farklı şey üretmişseniz ve bunları satışa sunmuşsanız, tüketici o alanlardan hangisinde alışveriş yapacaksa onda tanınan markayı alacaktır. Demek istediğim şudur ki, bir alanda yola devam etmeniz sizin başarınızı artıracak ve o alanda tanınmanızı sağlayacaktır.

Pazarlamacılar ısrarla, insanların markaları algılama istekleriyle çatışan markalama programları yürütüyorlar. Tüketiciler markaların dar bir alanda faaliyet göstermesini ve tek ve kısa bir kelimeyle ayırt edilebilir olmasını istiyorlar.

Sonuca bağlamak gerekirse, markanızın gücünü artırmak istiyorsanız yayılma alanını azaltmalısınız.
100 gücü olan bir marka 5 işe el atarsa her birine 20'şer güç vermesi gerekir. Ama bir alanda devam ederse 100 güç onun pazarda çok işine yarayacaktır.

Katılabilir/katılmayabilirsiniz.

Bu yazı iyinet içi ByLacoste tarafından yazılmıştır. İzinsiz/izinli kopyalanması, yayımlanması durumunda İyinet 30 bin kusur üyesiyle sizleri kınayacaktır.
 

Perseus

Profesyonel
Katılım
14 Eyl 2011
Mesajlar
973
Beğeniler
8
Yaş
21
#2
Güzel makale. +Rep denicem. Olmassa kusuruma bakma. Postun sağ üstündek Değerlendirme yazısıyla olmuyorsa beni özel mesajla bilgilendir lütfen.
 
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
2,295
Beğeniler
70
Konum
İstanbul
Eski Rumuz
ByLacoste
#3
Rep vermek için beğen/beğenme butonuna basman gerekiyor. O da yazının sağ alt kısmında bulunuyor. Veya altındaki beğen linkiyle yazıyı beğenebilirsin.
Yorumun için teşekkür ederim.
 

Eif

Onursal Üye
Katılım
26 Ocak 2005
Mesajlar
7,945
Beğeniler
245
#4
Hedef pazarda atıyorum 'elma' ise sattığınız, elma denildiğinde akla sizin gelmeniz gerekir. Bunun için hem elma hem pantolon satmak yerine, en kaliteli elmayı satmak size birşeyler kazandırabilir.
Evet kesinlikle. Site yaparken de hedef belirlenip hedefe yönelik içerik oluşturulursa daha başarılı olunur.
 

ozanTi

Müptela
Katılım
23 Mar 2010
Mesajlar
4,812
Beğeniler
92
Konum
Angara'nın Bağları
#6
genel bloglar için konuşmak gerekirse, belli bir içeriğe yönelmek oldukça zordur. hem yazıların hepsini sizin yazdığınızı varsayarsak, belli bir konuda blog yazmak daha bir meşakkatli bir iş haline geliyor. yani şimdi, kalkıp seo üzerine yüzlerce makale yazmak hem yorucu hem de sıkıcı olacaktır. en azından benim açımdan. bu nedenle özellikle genel bloglar açısından, durum sıkıntılı, elmalarla armutlar mecburen karışıyor.
 
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
2,295
Beğeniler
70
Konum
İstanbul
Eski Rumuz
ByLacoste
#7
genel bloglar için konuşmak gerekirse, belli bir içeriğe yönelmek oldukça zordur. hem yazıların hepsini sizin yazdığınızı varsayarsak, belli bir konuda blog yazmak daha bir meşakkatli bir iş haline geliyor. yani şimdi, kalkıp seo üzerine yüzlerce makale yazmak hem yorucu hem de sıkıcı olacaktır. en azından benim açımdan. bu nedenle özellikle genel bloglar açısından, durum sıkıntılı, elmalarla armutlar mecburen karışıyor.
Biraz öyle oluyor :)
 

osahin

Müptela
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
4,978
Beğeniler
34
Konum
kalbinizden :p
#8
Bu pazar açısından farklılık gösterebilir, bunu sermaye, iş gücü, pazar'ın açlığı gibi birçok faktör ile değerlendirmek gerek yoksa körü körüne belirli kalıplarda satış yapan bir pazarlamacı olur gideriz.


Hedef pazarda atıyorum 'elma' ise sattığınız, elma denildiğinde akla sizin gelmeniz gerekir. Bunun için hem elma hem pantolon satmak yerine, en kaliteli elmayı satmak size birşeyler kazandırabilir.


İkea, carrefour, tekzen gibi markaları düşündüğümüzde yada günümüzün büyük süpermarketlerini kimse ne sattığı konusunda bir fikir sahibi olamaz. Bim'den bilgisayar, Şok'dan antivirüs alan bir bilişimci olarak bunları söylüyorum.

Ancak örnek "seo" ile ilgili olacak olursa kısmen doğru olduğu konusunda hem fikirim, buda yapılacak iş ve hedefin kısıtlı olduğu durumlarda yoksa genel projelerde bu şekilde olmaz. Örneğin mynet, yahoo gibi siteler.
 
Katılım
2 Şub 2011
Mesajlar
2,295
Beğeniler
70
Konum
İstanbul
Eski Rumuz
ByLacoste
#9
İkea, carrefour, tekzen gibi markaları düşündüğümüzde yada günümüzün büyük süpermarketlerini kimse ne sattığı konusunda bir fikir sahibi olamaz. Bim'den bilgisayar, Şok'dan antivirüs alan bir bilişimci olarak bunları söylüyorum.
Orası öyle hocam ne ararsan var o yerlerde.
Anlatılmak istenen ürün açısından bakıştı birazda. Ürün çeşidine değindim.
Teşekkür ederim yorumunuz için.
 

Bu konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Misafirler: 1)

Türkiye’nin ilk webmaster forum sitesi iyinet.com'da forum üyeleri tarafından yapılan tüm paylaşımlardan; Türk Ceza Kanunu’nun 20. Maddesinin, 5651 Sayılı Kanununun 4. maddesinin 2. fıkrasına göre, paylaşım yapan üyeler sorumludur. iyinet.com sayfalarında yer alan yazı, görsel ve linklerle ilgili hukuki şikayetleriniz için Buradan iletişime geçmeniz durumunda, ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 7 gün içerisinde iyinet yönetimince tarafınıza dönüş sağlanacaktır.
Üst