Pazarlamacılar sizi aldatmak için Yönlendirme Reklamlarını Nasıl Kullanıyor?

ŞeMSi

Empatik
Moderatör
Onaylı Üye
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
606
Beğeniler
34
Konum
Hatay
#1
Redirection” Google pazarlamacıları tarafından kullanılan tuzak ve kitleyi aldatma biçimine yönelik tümünü yakalama terimidir. Google’daki yararlı bir reklam, bir arama yapan kullanıcının anahtar kelimelerini alakalı bir açılış sayfasıyla eşleştirir, ancak yönlendirme reklamları, karşıt mesajlaşma ve genellikle arama sözcüklerine aykırı alternatif hedefler sağlar.

Örneğin, Google’ı “iPhone 6S” için ararsanız, tahmini olarak iPhone 6S için bir reklam gösterilecektir. Bu reklamı tıkladığınızda, muhtemelen satın alabileceğiniz bir sayfaya yönlendirilirsiniz. Bununla birlikte, yeniden yönlendirmeli bir reklam, aramanızı kesebilir ve bunun yerine Galaxy S6 için böyle bir şey sorabilir:


Google metin reklamıyla çok temel bir yönlendirme biçimi​

Bu örnekte, Samsung, araştırmacının niyetini karşı mesajlaşma ile karıştırmaya çalışıyor. Bu işin sahibi, marka sadakatini sorgulayacağı, reklamı tıklayacağı ve Apple'dan Samsung'a geçileceğini savunuyor
.
Bir akıllı telefon aramasında bir reklamı (oldukça açık bir şekilde) yönlendirmek kolaydırr. Ancak, yeniden yönlendirmenin tespit edilmesi biraz zorlaştıysa? Diyelim ki, reklam ve açılış sayfası beklentilerinizi doğrulamış görünüyor ve paranızla ayrılana kadar yönlendirildiğinizi farketmediniz.
Anahtarın tespit edilmesinin zor olduğu iki örnek:
  • Bir reklam, Jill’e gözünün üzerinde olduğu yeni bir şifreleme parası hakkında tarafsız bilgi verir. Bunun yerine, tıklaması, reklam verenin para fiyatını manipüle etme niyetini gizleyen sahte haberlerle dolu bir dizi açılış sayfasına gönderir.
  • Brad, Google'da “Hillary Clinton harika” kelimesini arar ve ardından internette gezinir. Bir reklamı tıklar ve ustaca ırksal ve dini gerilimleri kışkırtıcı dili içeren bir sayfada sona erer. (Bu, 2016’da ABD’de yapılan cumhurbaşkanlığı seçimlerine öncülük eden, reklamları Google’la ortaklık yapan anonimleştirilmiş aşırı partizan web sitelerine yönlendirdiğinde , yanlış yönlendirilen veya ağır önyargılı hikayeler içeren siteleri tanıtmak veya yansıtmak için tıklayan kişileri yönlendirdi .)
Başarılı pazarlamacılar, yüksek kârlı yönlendirmenin uzun bir oyun olduğunu bilirler. Haftalar veya aylar boyunca ortaya çıkabilir ve çevrimiçi ortamdan çevrimdışı dünyalara geçebilir.​

Yönlendirme Yöntemi , Google’ın kuluçkada bıraktığı bir projeydi, reklamları ortadan kaldırmak için yönlendirme reklamları kullanıyordu. 2016 yılının ilk sekiz haftasında, hepsinin IŞİD'e güçlü bir sempati taşıdığına inanılan bazı 321.000 kişi, aşırı uç içeriğe olan ilgiyi yansıtmak için tasarlanan reklamları yeniden tıkladı. Görüşlerini destekleyen bir sayfaya ulaşmak yerine, reklamları tıklayan IŞİP sempatizanı, kendilerini IŞİD'in işe alım anlatılarını küçümseyen videoların oynatma listesine yönlendirdi.
Ziyaretçilerin çoğu etrafta sıkışmış. Birlikte yarım milyon dakikadan daha uzun bir video izlediler.

Google’ın Yönlendirme Yöntemi tarafından kullanılan reklamları
Google’ın ölçüsüne göre, Yönlendirme Yöntemi bir başarıydı, ancak bazı muhalifler bu baskını bir yönlendirme düşüncesi olarak kabul etti. Beyni yıkayan beyni yıkamak için. Fikir başlangıçta şirket için bir anormallikti, çünkü onu tasarlamak için Google, uzun süredir savaştıkları reklam teknolojisini kullandı. 2003'ten 2012'ye, Google, kürtaj, Scientology, cinsellik işçisi hakları ve kruvaziyer gemilerinin atık su arıtma işlemlerini destekleyen insanları yönlendirmeye çalışan reklam verenleri kapatmıştı.
500 ABD Doları ve bir Google Reklamları hesabının nasıl oluşturulacağına dair temel bir anlayışla, herkes kendi propagandacısı olabilir.​
Bu yöntem, ABD ordusunun kendi vatandaşlarında kullandığı ve davranışlarını etkilemek için seçilmiş bilgilerin izleyicilere iletildiği bir psikolojik operasyon taktiği kullanıyor. Amerikan tarihi boyunca, bazen sessizlik içinde veya daha büyük iyilik adına ve bazen de gerici sonuçlarla benzer yöntemler kullanılmıştır.

Google, Yönlendirme Yöntemi konusundaki duruşunu, verilerinin kaçınılmaz bir şekilde yararlanılmasının kullanıcının yararına kullanılabileceği yönündeki tutumunu aldı. Green, bunu yaparken, yapmaya çalıştıkları şeyin “içeriği kontrol etmek değil, içerik oluşturmak” olduğunu söyledi.
 

Bu konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Misafirler: 0)

Üst