chat eczaonline.com yazılım uzmanı gaziantep web tasarım

Webmasterler SEO'da Amazon gibi şirketleri nasıl yenebilir?

SebastiHan

Platin Üye
Onaylı Üye
Katılım
26 Eki 2002
Mesajlar
389
Beğeniler
88
Konum
Almanya - Flensburg
#1
Amazon, N11, Hepsiburada, Sahibinden gibi siteler SEO devi olarak sayılıyor. Bu siteler organik arama söz konusu olduğunda tepeden tırnağa gidip kazanmanın yaratıcı yollarını arıyorlar. Peki bu büyük e-ticaret sitelerinin önüne geçmek için neler yapılabilir?

Washington Post'un yakın tarihli bir makalesine göre, Amazon 2018 itibariyle tüm online perakende satışların yaklaşık yarısını oluşturuyordu . Ne yazık ki, daha küçük tüccarlar için Amazon'un e-ticaret üzerindeki rolü, yalnızca basit ancak dikkat çekici şekilde etkili bir arama stratejisi sayesinde daha da sıkılaşıyor.

Elbette, Amazon Google’da ücretli arama, görüntüleme ve alışveriş reklamlarına hükmetme bütçesine sahip. Ürün terimlerinin en geniş anahtar kelime evrenini kapsayan muazzam bir ağ oluşturur. Ancak rakipler için en büyük sorun, e-ticaret devinin de organik araştırmaya hâkim olması. Amazon'un SEO'su o kadar iyidir ki, platformda listelenen herhangi bir ürün için arama sonuçlarında veya yakınında listelenen şirkete güvenebilirsiniz.

Peki, girişimciler ne yapacak?

Birinci sayfayı takip edin
Orada faktörlerin yüzlerce bir web sayfasının arama sıralamasına gidin ve hepsini kontrol edemez. Tarihsel olarak, Google'ın algoritması, sonuçta bir web sayfasının ne kadar önemli olduğunu belirleyen PageRank tarafından desteklenmiştir . Algoritma, bilim adamlarının bilimsel makalelerin “önemini” ölçtüğünü yansıtan web sayfalarına işaret eden bağlantıların miktarına ve kalitesine dayalı olarak sayfalara öncelik verdi . Linkler bugün sayfaların nasıl sıralanmasında kilit bir rol oynamaktadır, yani sağlam bir backlink stratejisi çevrimiçi görünürlük isteyen herhangi bir şirket için kritik öneme sahiptir.

SEO endüstrisinde uzun bir geçmişi olan bir şirketin lideri olarak, zaman zaman bağlantıların güvenliğini sağlama konusunda kalitenin niceliğe düştüğünü gördüm. Üstelik tecrübelerime göre, en çok SEO başarısını elde eden şirketler, daha büyük iş stratejilerine geri bağlantı sağlayan şirketlerdir.

Örneğin, bağlantı kök alan adlarının sayısına göre sıralanan en iyi 500 domain listesine bakarsanız, bunun yoğun olarak haber siteleriyle dolu olduğunu göreceksiniz. Bunun nedeni, haberlerle ilgili raporların kaynaklara bağlanma eğiliminde olması ve haber yayılmaları gibi daha fazla bağlantı kurmasıdır. En büyük sosyal medya sitelerinin tümü de listede yer alıyor, çünkü bu sitelerdeki kullanıcılar birbirleriyle bağlantılar yoluyla içerik paylaşıyor. Ayrıca , tüm iş modellerini bağlantı paylaşım platformlarına dayandıran Bit.ly gibi sitelerin büyük miktarda bağlantı sağladığını fark edeceksiniz .

Bu sitelerin birçoğu çoğu link için " nofollow " etiketlerini kullanır, çünkü genellikle link verilen içeriğin kalitesine kefil olmak istemezler veya ücretli linklerin arama sonuçlarını etkilemesini engellemek isterler. Bu etiketler Google’a bağlantıları “izlememesi” veya hedef URL’yle herhangi bir gizlilik, sıralama veya anahtar kelime alaka düzeyi iletmemesini söyler. Bununla birlikte, takipte bulunmayan bağlantılar bile sitenin sıralamasını iyileştirmeye yardımcı olabilir .

Sonuç olarak, şirketlerinin online görünürlüğünü iyileştirmek isteyen girişimcilerin yaratıcı bir backlink stratejisi kullanmaları gerekiyor. İşte bunu yapmak için üç yaklaşım:

1. Yararlı içerik oluşturun.
Diğer sitelerin referans vermek istediği içerikleri oluşturmak, kalite bağlantılarını güvence altına almak ve sıralamalarınızı iyileştirmek için tartışmasız en etkili yaklaşımdır. Yararlı içerik birkaç farklı formda olabilir. Örneğin, yaratıcı bir yol, .edu etki alanı adıyla sitelerin yetkili doğası nedeniyle, geleneksel bağlantılardan daha fazla ağırlık ve önem taşıyan güvenli .edu bağlantıları için bir burs yarışması düzenlemektir.

Ayrıca, belirli bir konuda uzmanlığınızı gösteren blog gönderileri veya ayrıntılı kılavuzlar gibi değerli yerinde içerikler oluşturabilirsiniz. Aynı şekilde, araştırma veya anket sonuçları şeklinde tescilli varlıklar geliştirebilir ve bunları kendi makalelerini desteklemek için kendileriyle bağlantı kurmak isteyecekleri bloglara, haber sitelerine ve endüstri yayınlarına yükseltebilirsiniz. Örneğin, insan sirkadiyen ritimleri ve sosyal medya yayınlarının görünürlüğü arasındaki ilişki üzerine son zamanlarda yapılan bir araştırma, Harvard Business Review tarafından yakın zamanda seçildi ve gelecekte bu tür konular hakkında yazan kişiler için faydalı bir alıntı olabilir. Benzer şekilde değerli bulgular sağlarsanız ve site araştırmanız için bir bağlantı içerir ve sıralamalarınızı artırabilir.

2. Kaynak sayfalarına ulaşın.
Kaynak sayfaları, yalnızca dış kaynaklara bağlanmak amacıyla hazırlanır ve bu da onları mükemmel bağlantı kurma hedefleri haline getirir. Bu popüler bir strateji çünkü ilk noktada belirtilen içeriğin bir kısmını oluştururken, yayıncıların gözlerini yakalamak ve sayfalarında bulunan kaynaklarınızın bağlantısını almak için kullanabilirsiniz.

Örneğin Scholastic'ın öğretim kaynakları sayfasını alın . Skolastik, öğrenilen her şey için geniş çapta saygı duyulan bir merkezdir, bu nedenle öğretmenlerin tavsiye almak ve kurumlara tavsiyelerde bulunmak için organizasyona dönecekleri anlamlıdır. Bu kaynak sayfası doğal olarak Scholastic'ın kendi sayfalarına bir avuç bağlantı içerir, ancak aynı zamanda iyi yerleştirilmiş bir bağlantıya ek olarak, hepsinin üçüncü tarafın sitelerinin değerli olduğunu doğruladığı bir düzineden daha fazla web sitesine bağlantı verir. Sektörünüzde değerli içeriğinizi gönderebileceğiniz ve aynı ödülü alabileceğiniz kaynak sayfalarını bulun.

3. Bozuk bağlantıları düzeltin.
Bu taktik biraz dedektiflik gerektirir, ancak diğer içerik yayıncılarıyla ilişki kurmanın harika bir yoludur. Bu stratejiyi uygulamak için gereken birkaç araç ve adım var - örneğin Ahrefs, başarılı sonuçlarla süreçten geçti - ancak web üzerinde hiç bitmeyen bir kopuk bağlantı listesi var. Hiçbir kuruluş sitesinde bozuk bir bağlantıya sahip olmak istemez, bu yüzden bu bağlantıları bulabilir ve bir yenisini önerebilirseniz (yani siteniz), bu her iki taraf için de verimlidir.

Taktiği uygulamak için, sektörünüz ve ürettiğiniz içerikle ilgili web sitelerini ve sayfaları bulmak isteyeceksiniz. Daha sonra, bu siteleri eski ya da 404 hataları gösteren bağlantılar arayın. Bir tane bulduğunuzda, kendi içeriğinizin bir parçasını seçin - ya da hızlı bir şekilde yüksek kaliteli bir parçayı ortaya çıkarabilirseniz, bir parçasını oluşturun - bu kırık bağlantı için uygun bir alternatif olacaktır. Son olarak, bozuk bağlantıyı işaret etmek ve içeriğinizi değiştirme olarak önermek için web yöneticisine e-posta gönderin.

Amazon bir e-ticaret hastası - yakında herhangi bir zamanda değişmesi muhtemel olmayan bir gerçek. Ancak bu bir girişimci olarak sizin ve işinizin rekabet edemeyeceği anlamına gelmez. Güçlü, proaktif bir geri bağlantı stratejisiyle, web sitenizin sıralamasını yükseltebilir ve endüstri devleriyle birlikte iş yapabilirsiniz.

Kaynak: entrepreneur.com
 
Son düzenleme:

Bu konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Misafirler: 0)

Türkiye’nin ilk webmaster forum sitesi iyinet.com'da forum üyeleri tarafından yapılan tüm paylaşımlardan; Türk Ceza Kanunu’nun 20. Maddesinin, 5651 Sayılı Kanununun 4. maddesinin 2. fıkrasına göre, paylaşım yapan üyeler sorumludur. iyinet.com sayfalarında yer alan yazı, görsel ve linklerle ilgili hukuki şikayetleriniz için Buradan iletişime geçmeniz durumunda, ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 7 gün içerisinde iyinet yönetimince tarafınıza dönüş sağlanacaktır. Betcup Artemisbet Forum canlı bahis sohbet - - chat
Üst